Jakie są różnice pomiędzy AG-HPX500 a innymi kamkorderami opartymi
na technologii P-2, takimi jak AG-HV200 lub AJ-HPX2100?
System P2 jest mniej więcej taki sam jak w ten w kamerze AG-HVX200.
Jednakże, jako kamera video ma ona wiele różnic, co następuje:
1) posiada 4 gniazda (sloty) na karty P2
2) ma 3 CCD 2/3”
3) wymienność obiektywów bagnetowych 2/3” umożliwia wykorzystanie
wielu profesjonalnych obiektywów
4) kompatybilna z cyfrowym audio 16bit/ 48 kHz/ 4 kanały
5) wykorzystuje profesjonalna baterię 12V
6) wyposażona jest w terminal HD-SDI output (embedded audio)
7) TC in/out (BNC)
8) GENLOCK in (BNC)
9) Video out (SD/BNC)
10) ma
port IEEE 1394 (6-pin) oraz USB2.0 (type B)
*AJ-HPX2100
przeznaczona jest do użytku w profesjonalnych produkcjach
broadcastowych; nie ma specjalnych trybów filmowania takich jak
zgrywanie o zmiennej szybkości klatek (variable frame rate).
Czy ekran menu
AG-HPX500 różni się od ekranu AG-HVX200?
AG-HPX500 ma menu podobne do menu AG-HVX200, z dodatkowym
ustawieniem obiektywu, ustawieniem baterii zastępczej i innymi
podpunktami, które wspierają ten profesjonalny kamkorder.
Jakie
obiektywy można używać z AG-HPX500?
Jakie są
różnice pomiędzy tymi obiektywami a innymi?
Prawie każdy obiektyw bagnetowy 2/3” można użyć z kamerą AG-HPX500.
Dodatkowo,
AG-HPX500 wyposażona jest w funkcję Chromatic Aberration
Compensation (CAC) do regulacji aberracji chromatycznych właściwych
każdemu obiektywowi, w połączeniu z użyciem zalecanych obiektywów. Z
funkcją CAC, kamkorder automatycznie reguluje błąd rejestracji
spowodowany przez aberrację chromatyczną danego obiektywu, aby
zminimalizować rozmywanie się koloru na brzegach każdego obrazu.
Obiektywy
kompatybilne z funkcja CAC kamkordera są następujące:
Canon (3 wersje): Fujinon (2 wersje):
KJ10ex4.5B IRSD PS12 XA17x7.6BERM-M58B
KJ16ex7.7B IRSD PS12 XA17x7.6BRM-M58B
KJ21ex7.6B IRSD PS12
Jaka
profesjonalna bateria może być użyta z AG-HPX500?
Wraz z dostawą kamera ta ma pierwotnie zainstalowaną baterię Anton
Bauer Gold Mount; można użyć baterii tego samego typu. Można również
zastąpić płytę mocującą płytą V-mount aby skorzystać z
profesjonalnych baterii wytwarzanych przez inne firmy, tak jak w
przypadku AJ-HDX900 i innych kamer profesjonalnych. Można również
wejść do menu ustawień baterii w menu głównym, a potem wybrać
baterię, która się aktualnie używa, aby poprawnie wyświetlić
niezbędne informacje w wizjerze.
Jakie
akcesoria zawiera wysyłana kamera AG-HPX500?
Załączane są następujące 3 rzeczy:
• Wizjer 1.5” (4:3 CRT, przełączalny NTSC/PAL)
• Pasek naramienny.
• Oprogramowanie sterownika karty P2 (CD-ROM)
Czy mogę użyć dodatkowego, kompatybilnego wizjera HD (takiego jak
AJ-HVF21G) aby potwierdzić jakość obrazu HD?
Jest to
możliwe, ale wyświetlana rozdzielczość będzie skonwertowana do SD.
Lepszym sposobem, by zweryfikować jakość obrazu HD jest użycie
zewnętrznego monitora HD (takiego jak BT-LH900A, BT-LH80W i
BT-LH1700W) aby wyświetlić sygnały HD poprzez terminal HD-SDI lub
analogowy terminal ‘component output’.
Co
można ustawić w ustawieniach obiektywu (LENS SETUP) w menu kamery?
Można ustawić następujące funkcje:
• Parametr zaciemnienia obiektywu
• Dane funkcji CAC
• Weryfikowanie/regulowanie parametrów przysłony (IRIS)
Czy obsługa
ON/OFF trzech specjalnych trybów filmowania (interval shot, one shot,
loop) pod funkcją REC jest taka sama jak w AG-HVX200?
Zarówno
AG-HVX500 jak i AG-HVX200 mają te same podstawowe procedury
operacyjne. Ustaw każdy tryb nagrywania najpierw w konfiguracji
nagrywania, a potem można rozpocząć nagrywanie. Aby zacząć
nagrywanie interwałowe, użyj przełącznik spustowy REC. Aby zatrzymać
nagrywanie, użyj ■
. Obydwa tryby nagrywania ‘loop’ i ‘one shot’ wykorzystują
przełącznik spustowy REC aby zacząć/zatrzymać nagrywanie.
Podczas
nagrywania zapętlonego (‘loop recording’) za pomocą AG-HPX500, ile
kart P2 można określić w ramach ‘zakresu nagrywania’?
Można ustawić tryb ‘Loop REC’ z ponad dwoma kartami P2.
W przypadku AG-HPX500, liczba kart P2 może wynosić od 2 do 4.
Aby uniknąć migotania obrazu (flickering) podczas działania w
obszarach 50Hz na przykład, można wybrać szybkość migawki (czas
naświetlania) na 1/100 podczas zgrywania 1080i. Czy jest jakiś
sposób na uniknięcie migotania w trybie zgrywania 720p?
Będąc w 60p, można ustawić ją na 1/100 z trybem 720p. Jeśli nie
można wybrać 1/100 podczas zgrywania w trybie 24 klatek, użyj trybu
‘synchro scan’ aby określić przybliżoną szybkość migawki. Jeśli po
prostu chcesz uniknąć migotania, możesz wybrać 1/50.
Czy
kamera AG-HPX500 może wysyłać sygnały SD lub HD poprzez port IDEE
1394?
W
kamerze AG-HPX500 można ją ustawić tak, aby wysyłała DV, DVCPRO,
DVCPRO 50 i DVCPRO HD. W menu kamery wybierz żądany format pod REC
FORMAT.
Uwaga: Gdy wybrany zostanie format natywny (24pN, 25pN,
30pN), nie można ustawić tak, by wysyłać sygnały poprzez IDEE 1394
podczas jednoczesnego nagrywania. Również nie można wysyłać sygnałów
up-konwertowanych / down-konwertowanych poprzez IDEE 1394.
|